DressX - Το μέλλον της μόδας
Πώς καταλήξατε στην ιδέα να δημιουργήσετε το έργο Dress X; Πείτε μας τις λεπτομέρειες: πότε, πού και υπό ποιες συνθήκες ήταν;
Daria Shapovalova: Με έδρα την Καλιφόρνια και στενή επικοινωνία με εταιρείες στη Silicon Valley, διερευνήσαμε ευκαιρίες στην AR από το 2019. Μετά από 15 χρόνια στην παραδοσιακή βιομηχανία μόδας, καταλάβαμε ότι θέλουμε να συνεισφέρουμε στη σημαντική μετάβασή της σε μια πιο βιώσιμη, προσιτή και στο ψηφιακό μέλλον. Η ομάδα μας έκανε την έρευνα και ανακαλύψαμε ότι το 9% των πελατών στις ανεπτυγμένες χώρες αγοράζουν μόνο νέα ρούχα για να κάνουν μια εικόνα για τα κοινωνικά τους μέσα. Αν και μοιραζόμαστε πραγματικά την ομορφιά και τον ενθουσιασμό που δημιουργεί η φυσική μόδα, πιστεύουμε ότι υπάρχουν τρόποι να παράγουμε λιγότερα, να παράγουμε πιο ηθικά ή να μην παράγουμε καθόλου. Δημιουργήσαμε έναν νέο τρόπο αγοράς για να παράγεις περιεχόμενο - όταν κάθε κορίτσι έχει την ευκαιρία να φορέσει οποιοδήποτε φόρεμα θέλει, σε ψηφιακό, το οποίο είναι 10 φορές λιγότερο ακριβό από ό, τι στον φυσικό κόσμο. Καθώς ξοδεύουμε όλο και περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (έως και 100 εκατομμύρια εικόνες μεταφορτώνονται καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), το περιεχόμενο γίνεται ένα ισχυρό πλεονέκτημα, εξίσου σημαντικό με τα φυσικά μας αντικείμενα.
Natalia Modenova: Κυκλοφορήσαμε μια σειρά από pop-up καταστήματα με βάση το περιεχόμενο στο Λος Άντζελες για να δοκιμαστεί η ιδέα μας το 2019 και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι απολαμβάνουν τη δημιουργία περιεχομένου μόδας για την παρουσία τους στα κοινωνικά μέσα και το μοιράζονται με χαρά. Έτσι, καθώς πολλά κομμάτια μόδας χρησιμοποιούνται μόνο για τη δημιουργία περιεχομένου (οι επιστροφές μετά τη λήψη μιας φωτογραφίας στο κατάστημα είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του αναπτυσσόμενου διαδικτυακού λιανικού εμπορίου), αυτά τα ρούχα δεν χρειάζεται να παραχθούν - μπορούν να υπάρχουν μόνο σε τον ψηφιακό χώρο.
Από την ιδέα έως την εφαρμογή: πόσο καιρό χρειάστηκε και υπήρχαν αμφιβολίες για την επιτυχία ενός τέτοιου καινοτόμου έργου;
Daria: Τα lockdowns επιτάχυναν το λανσάρισμα του DressX και ο ιστότοπος κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2020 εν μέσω πανδημίας. Μπορούμε σίγουρα να πούμε ότι η πανδημία έκανε περισσότερους ανθρώπους να αναπτύξουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο και έτσι τους έκαναν πιο επιρρεπείς στη χρήση ψηφιακής μόδας για τη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο για άλλη μια φορά απέδειξε ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ναταλία: Είναι σημαντικό, ωστόσο, να κατανοήσουμε ότι η μόδα είναι μια βιομηχανία υψηλού ρυθμού με εντατική κατανάλωση, η οποία οδηγεί την ανάπτυξη και την εξέλιξη ολόκληρου του τομέα. Δεν θέλουμε να σταματήσουμε την οικονομία. Δεν θέλουμε οι άνθρωποι να ψωνίζουν λιγότερο. Αυτό που είναι υπέροχο, με την ψηφιακή κατανάλωση μόδας μπορεί να συνεχίσει να αυξάνεται (αυτό το μοτίβο συμπεριφοράς είναι πιθανό να παραμείνει στη μόδα, όπου η νεότητα, η μοναδικότητα και η αυτο-έκφραση είναι οι σημαντικοί παράγοντες και οι κινητήριες δυνάμεις), αλλά το περιβαλλοντικό κόστος αυτής της κατανάλωσης θα να μειωθεί σημαντικά.
Ποια είναι η βασική φιλοσοφία του brand σας;
Daria: Στο DressX πιστεύουμε ότι υπάρχουν τρόποι να παράγουμε λιγότερο, να παράγουμε πιο βιώσιμα ή να μην παράγουμε καθόλου. Στο τρέχον στάδιο της ανάπτυξης του DressX, στοχεύουμε να επαναπροσδιορίσουμε τη βιομηχανία, να αλλάξουμε την έννοια των παραδοσιακών διαδικασιών μόδας και να δείξουμε ότι ορισμένα ρούχα μπορούν να υπάρχουν μόνο στις ψηφιακές τους εκδόσεις.
Στόχος μας είναι ο εκδημοκρατισμός της μόδας για τον τελικό καταναλωτή, δίνοντας στους πελάτες μας την ευκαιρία να ντυθούν ψηφιακά με τα ρούχα που πάντα ήθελαν να φορέσουν και να λάβουν άμεση επιβεβαίωση από τους followers τους στα κοινωνικά μέσα. Οι χρήστες επιλέγουν ψηφιακά αντικείμενα από διάφορους σχεδιαστές στον ιστότοπο, παρέχουν τις φωτογραφίες τους στην ομάδα DressX, και σε 24 ώρες λαμβάνουν τα
DressXed στοιχεία τους με τα ψηφιακά ρούχα ντυμένα στις φωτογραφίες τους. Αυτό που είναι ενδιαφέρον, χρησιμοποιώντας όλα τα είδη των διαθέσιμων τεχνολογιών και εκμεταλλέυοντας την αλλαγή, μπορούμε να δώσουμε την ευκαιρία να γίνουν σχεδιαστές μόδας όσοι δεν θέλουν να ασχοληθούν με την παραγωγή, αλλά εξακολουθούν να θέλουν να δημιουργήσουν. Όλοι γνωρίζουμε ότι η παραγωγή μπορεί μερικές φορές να είναι πολύ ακριβή και χρονοβόρα - τώρα μπορεί να μεταφερθεί πλήρως σε ψηφιακή.
Ναταλία: Η βιωσιμότητα είναι ένα άλλο συστατικό της ψηφιακής μόδας που αγαπάμε και τοποθετούμε στον πυρήνα της επιχείρησής μας. Δεν χρησιμοποιείται καθόλου νερό για τη δημιουργία ή τη χρήση της ψηφιακής μόδας, και έτσι η παραγωγή ενός ψηφιακού ενδύματος αφήνει κατά μέσο όρο 97% λιγότερο αποτύπωμα CO2, από την παραγωγή ενός φυσικού ενδύματος. Παρουσιάσαμε αυτές τις σημαντικές πληροφορίες στην πρώτη έκθεση σχετικά με την βιωσιμότητα στην ψηφιακή μόδα στο Fashion Tech Summit και συνεδριάζουμε συνεχώς με τους ηγέτες από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών, το Ίδρυμα Ellen MacArthur, το Fashion for Good και το Fashion Revolution, για να παρέχουμε δεδομένα υψηλής ποιότητας και να κάνουμε μια πραγματική αλλαγή στην βιομηχανία.
Ποια ήταν η αντίδραση των σχεδιαστών που ήταν οι πρώτοι στους οποίους προσφέρατε συνεργασία;
Ναταλία: Οι δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή μόδα για δημιουργική έκφραση είναι ατελείωτες, καθιστώντας το χώρο της ψηφιακής μόδας πολύ ελκυστικό τόσο για τρισδιάστατα όσο και για τα παραδοσιακά brands μόδας. Η ψηφιακή μόδα είναι μια ευκαιρία να δώσουμε μια δεύτερη ζωή σε ρούχα που είναι απολύτως ακατάλληλα για να φοριούνται στην καθημερινή μας ζωή - μεταπτυχιακές συλλογές νέων σχεδιαστών, μερικά σχέδια υψηλής μόδας ή υψηλής ραπτικής. Ενώ τέτοια αντικείμενα θα μπορούσαν να θεωρηθούν πολύ φωτεινά και ακριβά για την καθημερινή μας ζωή στον πραγματικό κόσμο, μπορούμε να δούμε τα ρούχα με εντελώς διαφορετικό τρόπο στον ψηφιακό χώρο.
Συνεργαστήκαμε με τους δημιουργούς παραδοσιακής μόδας από την πρώτη μέρα της πλατφόρμας DressX, παρουσιάζοντας σχεδιαστές (για παράδειγμα, τον υποψήφιο LVMH σχεδιαστή Paskal) των οποίων τα ρούχα συνήθως κοστίζουν περίπου 700-1100 $ φορεμένα για λιγότερο από 50 $ σε ψηφιακή μορφή. Τώρα βλέπουμε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ψηφιακή μόδα από παραδοσιακά brands μόδας που θέλουν να διερευνήσουν τις ευκαιρίες τους σε έναν καινοτόμο τομέα με αρκετές συνεργασίες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα (δηλαδή τη συνεργασία μας με τους Buffalo London και The Fabricant, ή την πρόσφατη ψηφιοποιημένη συλλογή μας της διάσημης και επώνυμης μάρκας κοσμημάτων Object & Dawn), με περισσότερες συναρπαστικές συνεργασίες να έρχονται σύντομα. Οι παραδοσιακές μάρκες μόδας τείνουν να διστάζουν να εφαρμόσουν τις νέες προσεγγίσεις, αλλά αποδείξαμε ότι υπάρχουν πολλές περιπτώσεις χρήσης και ευκαιρίες αγοράς, ειδικά για τους καθιερωμένους οίκους μόδας - από τη βελτιστοποίηση των εκστρατειών influencer μάρκετινγκ έως τη δημιουργία εσόδων από ψηφιακά ρούχα.
Τώρα επιλέγετε σχεδιαστές ή οι σχεδιαστές μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας για να συνεργαστείτε;
Ναταλία: Και τα δύο. Ενώ επικοινωνούν μαζί μας συνεχώς 3D σχεδιαστές για τους οποίους το DressX ανοίγει ευκαιρίες σε έναν ψηφιακό χώρο δίνοντάς τους μια επιπλέον ροή εσόδων για τις 3D δημιουργίες τους, μερικές φορές μπορούμε επίσης να προσεγγίσουμε και να προσκαλέσουμε brands να συμμετάσχουν στην ψηφιακή μας κοινότητα στο DressX, όταν βλέπουμε ότι η επωνυμία είναι πραγματικά μοναδική και μπορεί να είναι ιδανική για την πλατφόρμα. Το ίδιο με τους παραδοσιακούς σχεδιαστές. Ενώ παρακολουθούμε συνεχώς τις πιθανές φυσικές μάρκες για συνεργασία, είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε όλο και περισσότερο ενδιαφέρον από την παραδοσιακή βιομηχανία μόδας με δημοφιλείς μάρκες να επικοινωνούν μαζί μας με στόχο την επέκταση και την ανάπτυξη μέσω του ψηφιακού χώρου της μόδας.
Ανοίγουμε ευκαιρίες για δημιουργικούς ανθρώπους από διαφορετικά υπόβαθρα για να εκφραστούν χρησιμοποιώντας ένα νέο σύνολο δεξιοτήτων και ένα πρωτοποριακό όραμα της μόδας. Αυτό που είναι υπέροχο είναι ότι δημιουργοί από όλο τον κόσμο συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.
Οι πελάτες σας είναι κυρίως influencers και ψηφιακοί δημιουργοί; Ποιος είναι ο πελάτης σας;
Daria: Το προϊόν μας χρησιμοποιείται από όλους όσους έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το DressX είναι κατασκευασμένο για κάθε άτομο στον πλανήτη, όχι μόνο για εκείνους τους ανθρώπους, που τοποθετούνται ως influencers. Το προϊόν είναι πράγματι δημοφιλές στους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το Instagram ως πλατφόρμα για εργασία και για να εκφραστούν, αλλά και μεταξύ ενεργών ταξιδιωτών και περιβαλλοντικών υποστηρικτών που ενδιαφέρονται για το μέλλον του πλανήτη μας. Προφανώς, για τους influencers, η ψηφιακή μόδα καθιστά όλη τη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου πολύ πιο εύκολη, ταχύτερη και λιγότερο δαπανηρή. Ταυτόχρονα, για τους ταξιδιώτες που ψωνίζουν ψηφιακή μόδα σημαίνει εξοικονόμηση τεράστιου χώρου στις αποσκευές τους, ώστε να μπορούν στη συνέχεια να ενισχύσουν τα αποκτήματά τους με τα πιο τολμηρά ψηφιακά outfits. Τέλος, για τους πελάτες που ενδιαφέρονται για τον πλανήτη μας και που προσπαθούν να μειώσουν το επίπεδο ρύπανσης που δημιουργείται λόγω της υπερπαραγωγής και της υπερβολικής κατανάλωσης ρούχων, το να ψωνίζουν ψηφιακή μόδα μπορεί να γίνει ένας πολύ καλός τρόπος για να μειωθεί το αρνητικό περιβαλλοντικό τους ίχνος χωρίς να εγκαταλείψουν τον ενθουσιασμό του να αγοράζεις καινούργια ρούχα.
Βλέπουμε τεράστιες δυνατότητες εδώ. Τα ψηφιακά ρούχα είναι κάτι που λατρεύουν οι Millennials και GenZ. Το μέγεθος της αγοράς της παραδοσιακής βιομηχανίας μόδας είναι 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια και η ψηφιακή μόδα τελικά θα πάρει ένα κομμάτι αυτής της τεράστιας αγοράς.
Ναταλία: Αν και η ψηφιακή παρουσία των σημερινών ανθρώπων περιορίζεται κυρίως στα κοινωνικά μέσα, υπάρχουν επίσης παιχνίδια, βιντεοκλήσεις, XR (επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα) και άλλοι νέοι τομείς που αναπτύσσονται γρήγορα. Στο εγγύς μέλλον, η ψηφιακή μόδα θα είναι διαθέσιμη για να την φορέσουμε, για δώρα και συναλλαγές σε πολλές άλλες κοινωνικές περιστάσεις, όχι αντικαθιστώντας εντελώς τη φυσική ενδυμασία, αλλά σίγουρα θα γίνει αναπόσπαστο μέρος της και θα λάβει ένα μερίδιο αγοράς της δημιουργικής οικονομίας και της ψηφιακής οικονομίας της στο επερχόμενο μέλλον.
Συμπεριλαμβάνετε και διασημότητες στις καμπάνιες σας;
Daria: Δεν είναι απαραίτητα ο στόχος μας να συμπεριλάβουμε διασημότητες στις εκστρατείες μας σε αυτό το σημείο, καθώς μία από τις αποστολές πίσω από το έργο έγκειται στο να κάνουμε τη βιομηχανία πιο προσιτή για όλους. Αναπτύσσουμε προσεκτικά και υποστηρίζουμε την κοινότητα των πρωτοπόρων της ψηφιακής μόδας, τους οποίους θεωρούμε διασημότητες απο μόνους τους στο νέο και καινοτόμο τομέα. Ωστόσο, φυσικά είμαστε ευτυχείς που βλέπουμε όλο και περισσότερες δημοφιλείς προσωπικότητες να μπαίνουν στο θέμα της ψηφιακής μόδας και θέλουν να υποστηρίξουν την ιδέα. Πρόσφατα συμμετείχαν, η Ιταλίδα τραγουδίστρια Rose Villain, όπου έκανε πολλά πρωτοσέλιδα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης κοινοποιώντας την πρώτη της ψηφιακή εμφάνιση, μία από τις μεγαλύτερες Ρωσίδες influencers, YouTuber και τραγουδίστρια Sasha Spilberg, που δοκίμασε ένα look σε ψηφιακό βίντεο από το DressX, η διάσημη βιώσιμη ακτιβίστρια Marina Testino, η Ουκρανή top-model Alina Baikova, και αρκετοί επαγγελματίες του διαστήματος και επιστήμονες, όπως η Kellie Gerardi και ο Raquel Nuno, που αποφάσισαν να υποστηρίξουν την πρόσφατη κοσμική συλλογή μας εμπνευσμένη από το SpaceX.
Ποιες είναι οι επιχειρηματικές προϋποθέσεις συνεργασίας με τα brands;
Ναταλία: Πρόκειται για ένα μοντέλο κατανομής εσόδων, καθώς και στον χώρο B2B παρέχουμε πολλές υπηρεσίες για τα brands στην πλατφόρμα μας, ξεκινώντας από το σχεδιασμό μιας ψηφιακής συλλογής, την ψηφιοποίηση της ήδη υπάρχουσας συλλογής ή την παροχή μιας πλατφόρμας για τη δημιουργία πρόσθετων πωλήσεων και καταλήγοντας με ψηφιακό ντύσιμο για πελάτες επωνυμιών, δημιουργία ψηφιακών εμπορευμάτων και εκτέλεση ψηφιακών εκστρατειών των influencer . Έχουμε μια εξατομικευμένη προσέγγιση για κάθε μάρκα που εργάζεται σε έναν ψηφιακό χώρο μόδας μαζί με το DressX, και έτσι οι επιχειρηματικές συνθήκες θα διαφέρουν από περίπτωση σε περίπτωση. Αυτήν τη στιγμή εργαζόμαστε για τη συλλογή που θα παρουσιαστεί ως εικονικό show και πιθανότατα θα είναι και σε ένα από τα βιντεοπαιχνίδια - δεν μπορούν να αποκαλυφθούν περισσότερες λεπτομέρειες από τώρα.
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για συνεργασία με bloggers;
Daria: Οι όροι και οι προϋποθέσεις συνεργασίας μας εξαρτώνται πραγματικά από κάθε συγκεκριμένο άτομο και από τον τύπο συνεργασίας που αποφασίζουμε να χρησιμοποιήσουμε. Για παράδειγμα, έχουμε όλο και περισσότερους influencers και bloggers που αποφασίζουν να στραφούν από τη χρήση της παραδοσιακής μόδας για τη δημιουργία περιεχομένου και να γίνουν πλήρως ψηφιακοί μαζί μας ζητώντας τακτικό ψηφιακό ντύσιμο σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση. Άλλοι, ωστόσο, προέρχονται από μια καθαρά ψηφιακή προοπτική που στοχεύει στην εξασφάλιση μιας θέσης ψηφιακά εγγενών influencers, η οποία αυτή τη στιγμή αρχίζει να εμφανίζεται, και έχει πολλή δημιουργική ευελιξία στον τρόπο λειτουργίας της.
Συνολικά, ενώ συνεργαζόμαστε με bloggers, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι αποστολές τους συμβαδίζουν με την αποστολή μας. Για παράδειγμα, ξεκινήσαμε μια ψηφιακή capsule collection με την ακτιβίστρια πυρηνικής ενέργειας Isabelle Boemeke, η οποία χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να ενημερώσει τους ανθρώπους σχετικά με καθαρές πηγές ενέργειας. Αυτό ήταν το πιο βιώσιμο εμπόριο που έγινε ποτέ και το λατρέψαμε!
Ποια είναι τα κριτήρια που θεωρούν το έργο σας βιώσιμο;
Daria: Δεν είναι πλέον μυστικό ότι η βιομηχανία μόδας θεωρείται μια από τις μεγαλύτερους πηγές ρύπανσης στον κόσμο. Η παραγωγή και η διανομή των ινών και των ενδυμάτων που χρησιμοποιούνται στη μόδα συμβάλλουν σε διάφορες μορφές ρύπανσης του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της ρύπανσης των υδάτων, του αέρα και του εδάφους, ενώ η υπερπαραγωγή και η υπερκατανάλωση των ειδών μόδας είναι από τους κύριους παράγοντες που δημιουργούν τη ρύπανση. Τα τελευταία 20 χρόνια, ο όγκος της παραγωγής ενδυμάτων στον κόσμο έχει διπλασιαστεί, φθάνοντας τους 100 δισεκατομμύρια τόνους. Αντίστοιχα, οι επιβλαβείς επιλογές έχουν αυξηθεί στην παραγωγή και παράδοση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων στον τελικό καταναλωτή.
Ναταλία: Έχοντας κάνει την έρευνά μας, καταφέραμε να ανακαλύψουμε ότι η παραγωγή ενός ψηφιακού ενδύματος εκπέμπει 97% λιγότερο CO2 από την παραγωγή ενός φυσικού ενδύματος. Επίσης, δεν χρειαζόμαστε νερό κατά την παραγωγή των ψηφιακών αντικειμένων (εκτός από το νερό που πίνει η ομάδα μας σε καθημερινή βάση) και έτσι η παραγωγή ενός ψηφιακού ενδύματος, εξοικονομεί κατά μέσο όρο 3300 λίτρα νερού ανά κομμάτι, το οποίο είναι αρκετό για ένα άτομο να πίνει 2 λίτρα την ημέρα για 3,5 χρόνια.Επιπλέον, τα ψηφιακά ρούχα μπορούν να παραδοθούν σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, χωρίς να χρειάζεται να σπαταλήσουμε CO2 στις μεταφορές, γεγονός που καθιστά την ψηφιακή μόδα μια πιο εύκολη και πιο βιώσιμη επιλογή για ψώνια ρούχων για τη δημιουργία περιεχομένου. Αντικαθιστώντας μόνο το 1% των φυσικών ενδυμάτων με ψηφιακά ρούχα, θα εξαλείψουμε το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα της βιομηχανίας μόδας κατά 35 εκ. τόνους, που ισοδυναμεί με τη συνολική εκπομπή άνθρακα της Δανίας το 2017. Επίσης, αυτό θα εξοικονομήσει 5 τρισεκατομμύρια λίτρα νερού.
Ποια ήταν τα πρώτα σχόλια από τους πελάτες σας;
Ναταλία: Από την έναρξη του έργου, διατηρήσαμε επαφή με τους πελάτες μας ζητώντας συνεχώς τα σχόλιά τους και τις προτάσεις τους για την υπηρεσία. Χαιρόμασταν να ακούμε από τους πρώτους χρήστες μας ότι έμειναν έκπληκτοι απο το πόσο χρόνο και χρήματα μπορούσαν να εξοικονομήσουν με την ψηφιακή μόδα, βελτιώνοντας το παλιό τους περιεχόμενο για τα κοινωνικά μέσα αντί να παράγουν το περιεχόμενό τους από το μηδέν στη φυσική πραγματικότητα. Μερικοί από τους πελάτες μας μοιράστηκαν μαζί μας ότι βελτιώσαν τις ταξιδιωτικές τους εικόνες - «δεν χρειάζεται να ταξιδεύω με επιπλέον αποσκευές, καθώς τα ρούχα μπορούν να προστεθούν ψηφιακά μετά για να βελτιώσουν την ποιότητα του περιεχομένου μου». Αυτό που είναι επίσης σημαντικό για εμάς είναι ότι από την αρχή οι πελάτες του DressX ήθελαν να υποστηρίξουν το κίνημα της βιωσιμότητας στη βιομηχανία της μόδας και να κάνουν μια δήλωση φορώντας ψηφιακά αντικείμενα αντί για φυσικά.
Ποιο ήταν το πιο ενδιαφέρον σχόλιο για το έργο σας και από ποιον;
Daria: Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε μια αρκετά ενεργή βάση χρηστών, υποστηρίζοντας το έργο και μοιράζοντας ενεργά τα σχόλιά τους μαζί μας. Είναι εξίσου ενδιαφέρον για εμάς να διαβάζουμε τα σχόλια των πελατών σχετικά με την υπηρεσία στον ιστότοπο, στα email υποστήριξης πελατών ή στα κοινωνικά μέσα, όπως και να διαβάζουμε τις νέες δυνατότητες που λένε για το DressX σε μερικά από τα αγαπημένα και πιο σεβαστά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Πιθανώς, μερικά από τα πιο συναρπαστικά σχόλια ήταν η σύγκριση του DressX με το νέο επεισόδιο του Black Mirror που έγινε πραγματικότητα, αποκαλώντας την πλατφόρμα ως το Farfetch της ψηφιακής μόδας και βάζοντας την στην σειρά με τα αγαπημένα της Gen Z - Rent the Runway και The RealReal.
Πώς θα βοηθήσετε τους ανθρώπους να εξοικειωθούν με αυτήν την εντελώς νέα κατεύθυνση;
Daria: Παρέχοντας την απρόσκοπτη υπηρεσία που θα προσφέρει η DressX στη μελλοντική της εφαρμογή με δυνατότητα επιλογής, δοκιμής και αποθήκευσης των ψηφιακών σας αποκτημάτων με τον απλούστερο δυνατό τρόπο. Στο DressX, η ομάδα τεχνολογίας μας εργάζεται συνεχώς για τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, την ανάπτυξη τής νέας και πιο αυτοματοποιημένης μεταφοράς για ψηφιακό ντύσιμο και τη δημιουργία περισσότερων ευκαιριών για τους παίκτες της βιομηχανίας να εκφραστούν και να επεκταθούν μέσω του ψηφιακού χώρου. Πρόσφατα ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με τις Spice Girls και την μάρκα αγαπημένων υποδημάτων, Buffalo London, με τα κλασικά παπούτσια τους να ψηφιοποιούνται από τον πρωτοπόρο ψηφιακό οίκο μόδας The Fabricant που θα πωλείται αποκλειστικά στο DressX.
Ναταλία: Συνεργαστήκαμε επίσης με το βραβευμένο ντουέτο καλλιτεχνικών φωτογράφων Synchrodogs για να δημιουργήσουμε περιεχόμενο μόδας στη διασταύρωση φυσικής και ψηφιακής, κάνοντας το πρώτο εξώφυλλο του DressX σε έντυπο περιοδικό στο τεύχος L'Officiel Ukraine Φεβρουαρίου. Η ψηφιακή μόδα ανοίγει ατελείωτες δυνατότητες για τη βιομηχανία της μόδας και ενώ όλο και περισσότεροι αρχίζουν να εξερευνούν τι προσφέρει ο ψηφιακός τομέας και περισσότεροι χρήστες ενδιαφέρονται να δημιουργούν τις ψηφιακές τους δημιουργίες κάθε μέρα με το DressX, είμαστε στο σωστό δρόμο καθιστώντας την ψηφιακή μόδα mainstream.
Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον?
Ναταλία: Μόνο τον πρώτο μήνα του 2021 καταφέραμε:
- Να ξεκινήσουμε μια συνεργασία με την εμβληματική μάρκα υποδημάτων Buffalo London με τα κλασικά sneakers τους που ψηφιοποιήθηκαν από τον πρωτοπόρο ψηφιακό οίκο μόδας The Fabricant και διατέθηκαν αποκλειστικά για τους πελάτες στο DressX.
- Ψηφιοποιήσαμε και ξεκινήσαμε τη συλλογή αξεσουάρ του λατρεμένου A-list brand Object & Dawn;
- Γίναμε η μεγαλύτερη ψηφιακή πλατφόρμα μόδας με σχεδόν 800 ψηφιακές εμφανίσεις που είναι τώρα διαθέσιμες στο DressX.
- Έχοντας τα ψηφιακά looks της DressX στο εξώφυλλο του έντυπου περιοδικού L'Officiel Ukraine σε συνεργασία με το βραβευμένο ντουέτο φωτογράφων Synchrodogs.
- Ενημερώσαμε την αναφορά μας για τη βιωσιμότητα με τα νέα δεδομένα και την παρουσιάσαμε στο Ίδρυμα Ellen MacAtrhur και στο UNEP ·
- Εξασφαλίσαμε μια υπέροχη νέα συνεργασία που θα ανακοινώσουμε σύντομα.
Daria: Έχουμε πολλά φιλόδοξα σχέδια για το 2021 και το πλησιέστερο μέλλον με την εφαρμογή DressX για κινητά που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη αυτού του έτους, περισσότερες συναρπαστικές συνεργασίες θα αποκαλυφθούν σύντομα και πιο εκπληκτική τεχνολογία θα αναπτυχθεί για την υποστήριξη της ανάπτυξης της βιομηχανίας της ψηφιακής μόδας.
Ποιες είναι οι επιχειρηματικές σας φιλοδοξίες;
Daria: Ο μεγάλος στόχος μας είναι να πουλήσουμε ένα δισεκατομμύριο ψηφιακά κομμάτια μόδας. Στόχος μας είναι να αντικαταστήσουμε τουλάχιστον το 1% των παραδοσιακών φυσικών προϊόντων (150 δισεκατομμύρια είδη ρούχων παράγονται κάθε χρόνο) με την ψηφιακή εναλλακτική λύση για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι καταναλωτές αγοράζουν ρούχα για την δημιουργία περιεχομένου ή την παρουσία τους στο διαδίκτυο, όπως κλήσεις και διαδικτυακά συνέδρια.
Ναταλία: Να δώσουμε μια ψηφιακή ντουλάπα, που μπορεί να φορεθεί σε κάθε ψηφιακό χώρο, σε κάθε άτομο στον κόσμο. Ενώ η φιλοδοξία είναι να παρέχουμε απρόσκοπτα μια εμπειρία μόδας σε όλα τα είδη χρηστών και να στείλουμε το ψηφιακό προϊόν όπου και αν ο χρήστης βρίσκεται. Εξακολουθεί να είναι μια αρκετά νέα ιδέα, επομένως η εκπαίδευση της κοινότητας σχετικά με την ψηφιακή μόδα είναι το κλειδί σήμερα. Επίσης, αυτό που είναι σημαντικό για εμάς είναι να δημιουργήσουμε ένα σχεδιάγραμμα για ολόκληρη τη βιομηχανία για το ποιες είναι οι εκπομπές στην ψηφιακή ένδυση μόδας έναντι της φυσικής παραγωγής, πώς να τις υπολογίσουμε και πώς να κατανοήσουμε την έννοια της βιωσιμότητας στην ψηφιακή μόδα για να ανακτήσουμε τον πλανήτη Γη από η βλάβη που προκαλεί η ανθρωπότητα με νέες, υγιέστερες καταναλωτικές συνήθειες. Έχουμε έναν επικεφαλής βιωσιμότητας στην ομάδα μας που ερευνά αυτό το ζήτημα και έχουμε ήδη δημοσιεύσει την πρώτη μας αναφορά βιωσιμότητας με αρκετές ακόμα να έρχονται φέτος όταν έχουμε περισσότερα δεδομένα από τους πελάτες μας.